Kategorie
Marka należy do:
GRUPA MASPEX Sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
3.5 / 7
Społeczeństwo
3.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Łowicz to główny producent dżemów, ale nie tylko, w ofercie znaleźć można także: gotowe sosy, syropy owocowe czy przeciery pomidorowe. W 2021 roku marka wprowadziła pasty warzywne w czterech smakach. Pasty warzywne nie zawierają substancji wzmacniających smak, tworzone są na bazie naturalnych składników. Syropy owocowe nie mają w sobie konserwantów ani syropu glukozowo-fruktozowego. W przypadku gotowych sosów znajdziemy w nich ekstrakty, aromaty, substancje zagęszczające czy regulatory kwasowości. Większość produktów marki Łowicz sprzedawana jest w szklanych słoikach. Łowicz należy o grupy Maspex. Maspex posiada 16 zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą, w których wdrożył system zarządzania jakością IFS. Na stronie firmy można przeczytać informację, że Maspex co roku skupuje od dostawców ponad 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton zbóż, natomiast nie ma szczegółowych informacji skąd dokładnie pochodzą surowce i jaka część z nich uprawiana jest zgodnie z wytycznymi rolnictwa ekologicznego. Maspex podaje, że ok. 50% surowców dostępnych w Polsce skupuje z gospodarstw rolnych zlokalizowanych w promieniu 150 km od zakładów firmy. Maspex podejmuje działania dążące do zmniejszenia śladu węglowego, w tym: zmniejszenie zużycia energii o 15% dzięki nowoczesnym procesom technologicznym, sukcesywne zwiększanie udziału OZE w bilansie energetycznym dzięki budowie farm fotowoltaicznych, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25% dzięki integracji zakładów z magazynami, zmniejszenie o 30% gramatury opakowań plastikowych. Maspex zmniejsza także zużycie wody i buduje własne oczyszczalnie ścieków odzyskując w ten sposób wodę. Maspex deklaruje, że do 2025 r. wszystkie opakowania wprowadzone przez firmę na rynek będą nadawały się do recyklingu, zaś opakowania z tworzyw sztucznych dla napojów będą wyprodukowane w 25% z plastiku pochodzącego z recyklingu (rPET). Maspex w swojej strategii informuje, że dba o rozwój swoich pracowników, zapewniając im np. dostęp do szkoleń i prywatnej opieki medycznej. Maspex angażuje się w kampanie i programy edukacyjne, których celem jest wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych i niemarnowanie żywności.
Fot. Mirco V, shutterstock, Mirco V, shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości sklepów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie