Marka należy do:
LPP SA
Wynik ogólny:
Ekologia
2.5 / 7
Społeczeństwo
2.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0.5 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
1.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Mohito to jedna z pięciu marek odzieżowych wywodzących się z firmy LPP. Marka oferuje ubrania i kolekcje głównie damskie oraz eleganckie. W 2020 marka stworzyła kolekcję ślubną BRIDAL Stories obejmującą suknie ślubne, kreacje dla druhen i oryginalne t-shirty na wieczór panieński. Mohito w porównaniu z innymi markami LPP ma w składzie swoich ubrań więcej surowców takich jak wiskoza czy modal, co nie oznacza, że nie posiada ubrań tworzonych z poliestru i akrylu. W kolekcji Mohito znajdziecie także ubrania linii Eco Aware (około 21% wszystkich kolekcji, to kolekcja EcoAware) tworzone w głównej mierze z wiskozy wyprodukowanej z certyfikowanej celulozy drzewnej Ecovero z certyfikatem Ecolabel.
LPP to największa firma w Europie środkowo-wschodniej, którą można spotkać w 40 krajach na całym świecie. Zatrudnia około 25 tysięcy pracowników (przez co trudno kontrolować cały łańcuch dostaw i łatwo o nadużycia). W 2021 firma sprzedała około 233 mln sztuk odzieży, z czego tylko 26% wszystkich ubrań stanowiły kolekcje Eco Aware. LPP zaczęło wdrażać u dostawców tzw. standard Eco Aware Production, który kładzie nacisk na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych i wprowadzenie zamkniętego obiegu wody w procesie produkcji. Niestety, póki co tylko 30% fabryk w południowej Azji objętych jest tym programem. A aż 91% odzieży produkowana jest w Azji. Firma LPP zobowiązała się, że do 2023 kartonowe opakowania będą albo z recyklingu, albo będą posiadać certyfikat FSC. LPP deklaruje, że do 2025 roku osiągnie całkowitą zgodność ze standardami ZDHC (dążenie do wyeliminowania niebezpiecznych substancji chemicznych w całym łańcuchu dostaw). Na chwilę obecną nie wszystkie fabryki objęte są tym porozumieniem. LPP podpisało porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu. Fundacja LPP angażuje się w różnego rodzaju działania i wspiera inicjatywy społeczne. Wartym zaznaczenia jest fakt, że firma LPP rozpoczęła współpracę z WoshWosh dołączając do akcji renowacji używanego obuwia i zbiórki oraz naprawy odzieży.
LPP to największa firma w Europie środkowo-wschodniej, którą można spotkać w 40 krajach na całym świecie. Zatrudnia około 25 tysięcy pracowników (przez co trudno kontrolować cały łańcuch dostaw i łatwo o nadużycia). W 2021 firma sprzedała około 233 mln sztuk odzieży, z czego tylko 26% wszystkich ubrań stanowiły kolekcje Eco Aware. LPP zaczęło wdrażać u dostawców tzw. standard Eco Aware Production, który kładzie nacisk na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych i wprowadzenie zamkniętego obiegu wody w procesie produkcji. Niestety, póki co tylko 30% fabryk w południowej Azji objętych jest tym programem. A aż 91% odzieży produkowana jest w Azji. Firma LPP zobowiązała się, że do 2023 kartonowe opakowania będą albo z recyklingu, albo będą posiadać certyfikat FSC. LPP deklaruje, że do 2025 roku osiągnie całkowitą zgodność ze standardami ZDHC (dążenie do wyeliminowania niebezpiecznych substancji chemicznych w całym łańcuchu dostaw). Na chwilę obecną nie wszystkie fabryki objęte są tym porozumieniem. LPP podpisało porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu. Fundacja LPP angażuje się w różnego rodzaju działania i wspiera inicjatywy społeczne. Wartym zaznaczenia jest fakt, że firma LPP rozpoczęła współpracę z WoshWosh dołączając do akcji renowacji używanego obuwia i zbiórki oraz naprawy odzieży.
Fot. Alexa_Space, shutterstock
Komentarze