Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości
Bluzy, bluzki, koszule, T-shirty|Spodnie, sukienki, spódnice|Nakrycia wierzchnie|Odzież sportowa|Bielizna|Obuwie|Torby|Biżuteria|Dla dzieci|Inne
Sinsay
Marka należy do:
LPP SA
Wynik ogólny:
Ekologia
2 / 7
Społeczeństwo
2.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0.5 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
1.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Sinsay to marka odzieżowa polskiej firmy LPP. W ofercie marki znaleźć można ubrania w głównej mierze skierowane dla młodzieży, ale nie tylko. Oferta modowa obejmuje linie Lady, Teen, Man, Kids, dodatki oraz akcesoria dla domu i urody. Marka w swojej ofercie posiada linię bardziej odpowiedzialnych ubrań Eco Aware (około 9% wszystkich kolekcji, to kolekcja EcoAware), ale zalecamy aby przyjrzeć się bliżej ubraniom z tej linii, bo zdarza się tak, że czasem niewielki procent odpowiedzialnych surowców (jak bawełna organiczna czy tencel) znajduje się w składzie, a reszta to poliester bądź akryl, jak w przypadku większości ubrań marki Sinsay. Dodatkowo Sinsay w swoim mediach społecznościowych prowadzi silną politykę zachęcającą do częstego kupowania ubrań czy stałego łapania promocji odzieżowych (czemu Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie sprzeciwia się).
LPP to największa firma w Europie środkowo-wschodniej, którą można spotkać w 40 krajach na całym świecie. Zatrudnia około 25 tysięcy pracowników (przez co trudno kontrolować cały łańcuch dostaw i łatwo o nadużycia). W 2021 firma sprzedała około 233 mln sztuk odzieży, z czego tylko 26% wszystkich ubrań stanowiły kolekcje Eco Aware. LPP zaczęło wdrażać u dostawców tzw. standard Eco Aware Production, który kładzie nacisk na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych i wprowadzenie zamkniętego obiegu wody w procesie produkcji. Niestety, póki co tylko 30% fabryk w południowej Azji objętych jest tym programem. A aż 91% odzieży produkowana jest w Azji. Firma LPP zobowiązała się, że do 2023 kartonowe opakowania będą albo z recyklingu, albo będą posiadać certyfikat FSC. LPP deklaruje, że do 2025 roku osiągnie całkowitą zgodność ze standardami ZDHC (dążenie do wyeliminowania niebezpiecznych substancji chemicznych w całym łańcuchu dostaw). Na chwilę obecną nie wszystkie fabryki objęte są tym porozumieniem. LPP podpisało porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu. Fundacja LPP angażuje się w różnego rodzaju działania i wspiera inicjatywy społeczne. Wartym zaznaczenia jest fakt, że firma LPP rozpoczęła współpracę z WoshWosh dołączając do akcji renowacji używanego obuwia i zbiórki oraz naprawy odzieży.
Fot. AS Photo Project, shutterstock, Alexa Joy, shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy internetowe
www.sinsay.com/pl/pl
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie