Medicine to marka sieciowa oferująca ubrania na co dzień. Ubrania charakteryzują się kwiecistymi i artystycznymi wzorami. Ubrania tworzone z bardziej odpowiedzialnych surowców stanowią 15% całego asortymentu. Produkowane są głównie z tencelu, wiskozy, bawełny organicznej czy recyklingowanej wełny (40%). W kolekcji "Together for Nature" oprócz tego, że surowce są bardziej zrównoważone, to przywieszki do ubrań tworzone są z papieru z recyklingu. Ubrania pakowane są w torby powstałe z recyklingu. Ubrania produkowane są głównie w Indiach, Pakistanie, Chinach, Bangladeszu oraz w Europie. Niestety marka nie podaje na swojej stronie informacji w jakich fabrykach szyje i jakie dokładnie panują w nich standardy pracy. Jest natomiast informacja o regularnej kontroli fabryk (bez podania wyników i wniosków z tych kontroli) i podpisywaniu z nimi umów, w ramach których dostawcy zobowiązują się do przestrzegania Kodeksu Postępowania marki. Marka Medicine wspiera działalność artystyczną polskich twórców i twórczyń. Organizuje konkursy dla młodych artystów, współpracuje z Akademią Sztuk Pięknych w Krakowie zapewniając możliwość odbycia staży dla studentów. Dodatkowo marka na swojej stronie pisze, że wspiera działania charytatywne w domach dziecka i schroniskach dla zwierząt. Co roku organizuje także akcję "Stylowy Pupil", gdzie część dochodu ze sprzedaży przekazuje schroniskom dla zwierząt. Na stronie Medicine można wyczytać, że marka zatrudnia również osoby z niepełnosprawnościami. Toalety i biuro są odpowiednio ku temu przystosowane. Dodatkowo wydzielone są miejsca dla karmiących matek. W magazynie stosowany jest system czujek wyłączający światło. Niestety Medicine zasłynęła też z mniej chlubnych działań jak np.: stawianie t-shirtomatów (automatów z koszulkami) w centrach handlowych czy kampanii reklamowej, w której, nowa kolekcja była przedstawiania jako lek na ból istnienia.