Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Bibico
Marka należy do:
Tim Douglas, Nieves Ruiz
Wynik ogólny:
Ekologia
0 / 7
Społeczeństwo
4.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0 / 2
Techniki produkcji
0 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Bibico to marka odzieżowa oferująca kobiece produkty takie jak sukienki, sweterki, szale i paski. Bibico założyła hiszpańska projektantka Nieves Ruiz Ramos, która pracowała wcześniej dla wielkich marek odzieżowych takich jak Zara, River Island czy TopShop. Zdając sobie sprawę z negatywnego społecznego wpływu branży odzieżowej, postanowiła założyć własną markę łączącą styl i odpowiedzialność społeczną. Ubrania Bibico są ręcznie szyte przez kobiety zrzeszone w kooperatywach należących do Światowej Organizacji Sprawiedliwego Handlu (World Fair Trade Organization), w Indiach i Nepalu. Dodatkowo, zakłady te certyfikowane są SA 8000 co oznacza, że pracownice mają zagwarantowane bezpieczne i godne warunki pracy zgodnie z najważniejszymi konwencjami Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz mają zapewnioną płacę wystarczającą na życie. Niestety pomimo wysokich kryteriów społecznych, certyfikat SA 8000 nie gwarantuje w pełni ich skutecznej weryfikacji. Bibico wspiera także ekonomię społeczną dając pracę osobom bezrobotnym, w tym m.in. niepełnosprawnym, samotnym matkom i uchodźcom.
Gdzie kupić?
Sklepy internetowe
www.bibico.co.uk
modcloth.com
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie