Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Dove
Marka należy do:
Unilever
Wynik ogólny:
Ekologia
3 / 7
Społeczeństwo
4.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
0 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0.5 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Dove to znany producent kosmetyków pielęgnacyjnych, który swoje produkty sprzedaje w całej Europie, a surowce sprowadza z różnych części świata. Marka Dove należy do grupy Unilever. Około 68% surowców rolniczych Unilever pochodzi ze zrównoważonych źródeł, w tym 95% oleju palmowego posiada certyfikat RSPO, 96% papieru certyfikat FSC lub PEFC, 100% soi certyfikat RTRS. Produkty Dove posiadają certyfikat PETA. Niestety kosmetyki i produkty pielęgnacyjne Dove zawierają też sporo substancji, które nie cieszą się dobrą sławą, jak np.: SLS i SLES, oleje mineralne, parabeny, konserwant BHT itd. Marka Dove przechodzi na butelki pochodzące do 100% z recyklingu. Unilever w Polsce obecny jest od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudnia blisko 3000 osób w całym kraju. Produkty z fabryk w Poznaniu, Bydgoszczy i Baninie k. Gdańska trafiają na rodzimy rynek, ale też do kilkudziesięciu krajów w Europie i na całym świecie, w tym m.in. do Niemiec, Francji, Węgier, Holandii, a także do Australii, Argentyny, Brazylii, USA czy Kanady. Unilever zobowiązał się, że do 2025 r. zmniejszy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestuje 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania. W 2021 roku firmie udało się ograniczyć emisję gazów cieplarnianych o 64% w stosunku do 2015 r. Zakłady w USA i Niemczech wykorzystują w 100% energię odnawialną ze źródeł wiatrowych i słonecznych, a zakład w Indonezji przechodzi na zrównoważoną biomasę. Dove zapoczątkowało akcję "Piękno Bez Filtra", w ramach której pomagają kobietom i nastolatkom w budowaniu pozytywnego stosunku do własnego ciała, w odniesieniu do mediów społecznościowych.
Fot. monticello Shutterstock; AlenKadr, Shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i drogerii
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie