Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Krakus
Marka należy do:
GRUPA MASPEX Sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
3 / 7
Społeczeństwo
3.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Krakus to polski producent przetworów, koncentratów czy innych dodatków takich jak: chrzan i ćwikła. Dla przykładu, chrzan zawiera cukier oraz konserwanty takie jak np. pirosiarczyn sodu. Żurek Krakus zawiera aromaty i regulatory kwasowości. Koncentrat barszczu jest słodzony cukrem, glukozą i syropem glukozowo-fruktozowym. Natomiast ćwikła z chrzanem nie zawiera żadnych zbędnych składników. Produkty marki Krakus są sprzedawane w szklanych słoikach. Krakus należy do grupy Maspex. Maspex posiada 16 zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą, w których wdrożył system zarządzania jakością IFS. Na stronie firmy można przeczytać informację, że Maspex co roku skupuje od dostawców ponad 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton zbóż, natomiast nie ma szczegółowych informacji skąd dokładnie pochodzą surowce i jaka część z nich uprawiana jest zgodnie z wytycznymi rolnictwa ekologicznego. Maspex podaje, że ok. 50% surowców dostępnych w Polsce skupuje z gospodarstw rolnych zlokalizowanych w promieniu 150 km od zakładów firmy. Maspex podejmuje działania dążące do zmniejszenia śladu węglowego, w tym: zmniejszenie zużycia energii o 15% dzięki nowoczesnym procesom technologicznym, sukcesywne zwiększanie udziału OZE w bilansie energetycznym dzięki budowie farm fotowoltaicznych, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25% dzięki integracji zakładów z magazynami, zmniejszenie o 30% gramatury opakowań plastikowych. Maspex zmniejsza także zużycie wody i buduje własne oczyszczalnie ścieków odzyskując w ten sposób wodę. Maspex deklaruje, że do 2025 r. wszystkie opakowania wprowadzone przez firmę na rynek będą nadawały się do recyklingu, zaś opakowania z tworzyw sztucznych dla napojów będą wyprodukowane w 25% z plastiku pochodzącego z recyklingu (rPET). Maspex w swojej strategii informuje, że dba o rozwój swoich pracowników, zapewniając im np. dostęp do szkoleń i prywatnej opieki medycznej. Maspex angażuje się w kampanie i programy edukacyjne, których celem jest wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych i niemarnowanie żywności.
Zdjęcia własnego autorstwa
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie