Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Lubella
Marka należy do:
GRUPA MASPEX Sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
3 / 7
Społeczeństwo
3.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Lubella to producent makaronów, płatków zbożowych, mąk, kasz, dań na ciepło, owsianek i przekąsek (głównie paluszki). W produktach Lubelli (głównie makaronach) znajdują się wyłącznie jajka z chowu bezklatkowego. Płatki zbożowe nie zawierają oleju palmowego i syropu glukozowego. Produkty tej marki sprzedawane są głównie w opakowaniach z tworzyw sztucznych, ale zdarzają się również opakowania papierowe (głównie kasze). Lubella należy do grupy Maspex. Maspex posiada 16 zakładów produkcyjnych w Polsce i za granicą, w których wdrożył system zarządzania jakością IFS. Na stronie firmy można przeczytać informację, że Maspex co roku skupuje od dostawców ponad 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton zbóż, natomiast nie ma szczegółowych informacji skąd dokładnie pochodzą surowce i jaka część z nich uprawiana jest zgodnie z wytycznymi rolnictwa ekologicznego. Maspex podaje, że ok. 50% surowców dostępnych w Polsce skupuje z gospodarstw rolnych zlokalizowanych w promieniu 150 km od zakładów firmy. Maspex podejmuje działania dążące do zmniejszenia śladu węglowego, w tym: zmniejszenie zużycia energii o 15% dzięki nowoczesnym procesom technologicznym, sukcesywne zwiększanie udziału OZE w bilansie energetycznym dzięki budowie farm fotowoltaicznych, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25% dzięki integracji zakładów z magazynami, zmniejszenie o 30% gramatury opakowań plastikowych. Maspex zmniejsza także zużycie wody i buduje własne oczyszczalnie ścieków odzyskując w ten sposób wodę. Maspex deklaruje, że do 2025 r. wszystkie opakowania wprowadzone przez firmę na rynek będą nadawały się do recyklingu, zaś opakowania z tworzyw sztucznych dla napojów będą wyprodukowane w 25% z plastiku pochodzącego z recyklingu (rPET). Maspex w swojej strategii informuje, że dba o rozwój swoich pracowników, zapewniając im np. dostęp do szkoleń i prywatnej opieki medycznej. Maspex angażuje się w kampanie i programy edukacyjne, których celem jest wyrobienie właściwych nawyków żywieniowych i niemarnowanie żywności.
Fot. Wirestock Creators, shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie