Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Knorr
Marka należy do:
Unilever Polska sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
1.5 / 7
Społeczeństwo
4 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Knorr to popularna marka, należąca do Unilever, oferująca takie produkty jak: przyprawy, buliony, zupki chińskie, gotowe sosy czy makarony. Surowce pochodzące do produkcji wyrobów marki Knorr do 2024 r. będą spełniać wymagania dotyczące dobrostanu zwierząt, takie jak zmniejszenie zagęszczenia zwierząt do 30 kg/m2 bez klatek i systemów wielopoziomowych, zapewnienie naturalnego oświetlenia, grzęd i podłoży do dziobania. Od 2021 r. 90% oleju palmowego obecnego w produktach Unilever posiada certyfikat RSPO, natomiast 100% soi certyfikat RTRS. Produkty Knorr – w zależności od konkretnego produktu – mogą zawierać m.in. takie dodatki do żywności jak wzmacniacze smaku (np. benzoesan sodu), sztuczne aromaty, emulgatory i zagęstniki. Produkty sprzedawane są w większości w opakowaniach z tworzyw sztucznych. Unilever ma pod sobą około 400 marek w 190 różnych krajach i zatrudnia około 149 000 osób. Ze względu na skale biznesu Unilever opracował swój własny standard zarządzania środowiskowego oparty na ISO 14001. Od 2008 r. Unilever zmniejszył swój globalny ślad węglowy o dwie trzecie. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. zmniejszy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestuje 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania. Unilever zobowiązał się, że do 2030 r. wszyscy dostawcy firmy będą otrzymywać co najmniej wynagrodzenie pozwalające na godne życie (tzw. living wage). Unilever w Polsce obecny jest od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudnia blisko 3000 osób w całym kraju. Unilever mocno stawia na zdrowie psychiczne swoich pracowników. Marka Knorr oraz WWF we współpracy z dr. Adamem Drewnowskim, Dyrektorem Centrum Odżywiania dla Zdrowia Publicznego na Uniwersytecie Waszyngtońskim, stworzyli listę 50 Roślin Przyszłości, propagując tym samym zdrowe odżywianie. 
Zdjęcia własnego autorstwa
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie