Żywność|Meble i akcesoria domowe|Art. biurowe/papiernicze|Zabawki|Odzież i dodatki|Kosmetyki|Art. higieniczne|Środki czystości|Turystyka
Patagonia
Marka należy do:
Patagonia, Inc.
Wynik ogólny:
Ekologia
4.5 / 7
Społeczeństwo
6 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1.5 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0.5 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
2 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Patagonia oferuje ubrania dla osób o sportowej duszy. Idealne w góry, na kajaki i do jazdy na rowerze. Znaczna część kolekcji uszyta jest z ekologicznej bawełny oraz poliestru z recyklingu. Patagonia dba także o standardy środowiskowe podczas produkcji. Cześć jej dostawców posiada certyfikat bluesign, który ogranicza stosowanie substancji szkodliwych oraz wymaga odpowiedniej gospodarki wodno-ściekowej w miejscu produkcji a także redukcji zużycia energii i wody. Patagonia jest członkiem Fair Labour Association (FLA) co oznacza, że pracownicy mają zagwarantowane bezpieczne i godne warunki pracy zgodnie z najważniejszymi konwencjami Międzynarodowej Organizacji Pracy. FLA nie gwarantuje jednak płacy wystarczającej na życie. Wyznając zasadę przejrzystości, Patagonia pozwala konsumentom śledzić łańcuch produkcji kilkunastu swoich produktów dzięki specjalnemu narzędziu Footprint Chronicles, które pokazuje gdzie, jak i w jakich warunkach zostały one wyprodukowane. Założyciel Patagonii, Yvon Chouinard, jest inicjatorem programu 1% dla Planety (tzw. Earth Tax) w ramach którego firmy z całego świata przekazują 1% swoich przychodów na działania na rzecz ochrony środowiska. Patagonia powołała także program ochrony ryb łososiowatych World Trout Initiative.
Gdzie kupić?
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie