Marka należy do:
      Gunz Warenhandels GmbH
      Wynik ogólny:
      Ekologia
        4.5 / 7
      
        
        Społeczeństwo
        6 / 7
        
      Szczegółowe wyniki
      Surowce
          1 / 2
          
        Techniki produkcji
          1 / 2
          
        Zarządzanie środowiskiem
          1 / 1
          
        Opakowania
          0.5 / 1
          
        Ślad węglowy
          1 / 1
          
        Standardy pracy
          3.5 / 4
          
        Ekonomia społeczna
          2 / 2
          
        Przejrzystość
          0.5 / 1
          
        Feiny Biscuits to austriacka marka słodyczy należąca do rodzinnej firmy Gunz Warenhandels. Firma została założona przez dwie osoby, obecnie pracuje w niej około 200 osób, a produkty sprzedawane są na całym świecie. Firma co roku sprowadza z Afryki około 1900 ton kakao rocznie. Produkty posiadają certyfikat Fairtrade na surowiec, jakim jest kakao. Dzięki certyfikacji rolnicy otrzymują ok. 1 milion euro premii Fairtrade rocznie, którą mogą przeznaczyć na projekty społeczne. Produkty sprzedawane są w opakowaniach zarówno papierowych, jak i z tworzyw sztucznych. Firma ogranicza swój ślad węglowy, poprzez używanie oświetlenia LED, ogrzewanie za pomocą pompy ciepła, maksymalne wykorzystywanie palet i tym samym ograniczenie częstotliwości transportu. To częgo nie jest w stanie ograniczyć, offsetuje. Firma wspiera także projekty polegające na adaptacji do zmian klimatu w Etiopii poprzez zapewnienie około 5000 gospodarstwom domowym w 8 etiopskich gminach pakietów składajacych się z: dwóch wydajnych piecy, nasion z instrukcją uprawy warzyw, sadzonek drzew z projektami zalesień, źródła światła z systemu fotowoltaicznego oraz oczyszczalni wody za pomocą energii słonecznej. Każdego roku do Funduszu Solidarności Gunz trafia 100 000 euro. Fundusz ten pomaga głównie pracownikom. To, co nie jest wykorzystywane w firmie, jest przekazywane instytucjom społecznym.


Fot. Keith Homan, Shutterstock; Keith Homan, Shutterstock
        
      Gdzie kupić?
        Sklepy internetowe
          
        Komentarze
      
    
