Kategorie
Marka należy do:
Industria de Diseño Textil, S.A. (INDITEX, S.A)
Wynik ogólny:
Ekologia
2.5 / 7
Społeczeństwo
2.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
1.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Zara to jedna z największych firm odzieżowych na świecie, należąca do grupy Inditex. W ofercie znajdziesz ubrania na co dzień jak i bardziej eleganckie zarówno dla kobiet i mężczyzn. Niestety rozmiarówka Zary jest dość mała, stąd osoby chcące zakupić ubrania w większych rozmiarach, np. od 40, mogą mieć z tym problem. Około 35% wszystkich ubrań, zawiera metkę "Join Life", co oznacza, że ubrania zostały wykonane z bardziej odpowiedzialnych materiałów, takich jak tkaniny z recyklingu, z włókien celulozy czy bawełny BCI. Warto jednak sprawdzać metki i procentową zawartość konkretnych surowców. Około 64% papieru w opakowaniach kartonowych pochodzi z recyklingu. Około 91% odpadów z papieru, tektury, drewna, plastiku, metalu i tekstyliów, generowanych w siedzibie głównej Inditexu, centrach logistycznych i własnych fabrykach, zostaje przekazane do ponownego wykorzystania i recyklingu poprzez wewnętrzne obiegi, minimalizując w ten sposób zużycie surowców pierwotnych. Marka zobligowała się, że do 2040 roku osiągnie neutralność klimatyczną. Zara posiada system zarządzania ISO 45001. Zara jest rozległą sieciówką, działającą na różnych kontynentach, zatrudniającą tysiące pracowników. Niestety firma nie jest wystarczająco transparentna i nie opublikowała swojej listy dostawców, którzy zlokalizowani są w takich krajach jak: Bangladesz, Chiny, Turcja, Indie, Portugalia. Zara podejmuje pewne starania na rzecz poprawy warunków zatrudnienia w swoim łańcuchu dostaw. Firma przeprowadza audyty społeczne w fabrykach podwykonawców zgodnie ze standardami Ethical Trading Initiative i komunikuje ich wyniki oraz jakie działania naprawcze podejmuje. Inditex podpisał porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu. W ramach społecznych działań, marka opracowała ok.13 inicjatyw społecznych, których głównym celem było zmniejszenie głodu w krajach Globalnego Południa.
Fot. Sorbis, shutterstock, fiphoto, shutterstock, Serhii Yevdokymov, shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy internetowe
Sklepy stacjonarne
W większości galerii handlowych
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie