Marka należy do:
Hennes & Mauritz Group
Wynik ogólny:
Ekologia
3.5 / 7
Społeczeństwo
3.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0.5 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
1 / 1
H&M to znana marka odzieżowa, która oferuje odzież na co dzień dla dorosłych i dla dzieci. Marka H&M w swojej ofercie zawiera kolekcje tworzone z bardziej odpowiedzialnych surowców, jednak w porównaniu ze wszystkimi kolekcjami, jest to niewielki odsetek. Udział bawełny organicznej (w tym bawełny BCI) wynosi około 20% w stosunku do całego zużycia bawełny (reszta to bawełna konwencjonalna). H&M stosuje także takie tkaniny, jak: poliester i poliamid z recyklingu lub tencel. Udział materiałów pochodzacych z recyklingu waha się od 6 do około 17%. Ponieważ bardziej zrównoważone tkaniny znajdują się w wielu ubraniach, ale niekoniecznie zawsze jest to wysoki udział tego surowca, dlatego warto uważnie czytać metki. 69% opakowań jest wykonanych z materiałów z recyklingu lub innych zrównoważonych żródeł. Dodatkowo marka zadeklarowała, że do końca 2025 r. całe drewno i papier wykorzystywane w produktach i opakowaniach będzie posiadało certyfikat FSC lub będzie pochodzić z materiałów z recyklingu. Marka podejmuje działania na rzecz redukcji śladu węglowego: przykładowo 90% towarów transportowanych jest drogą morską lub koleją, a część budynków firmy zasilana jest w energię elektryczną produkowaną przez baterie słoneczne. H&M podejmuje też pewne starania na rzecz poprawy warunków zatrudnienia w swoim łańcuchu dostaw. Firma jest członkiem inicjatywy wielostronnej Fair Labour Association, która przeprowadza audyty w fabrykach podwykonawców. Najwęcej podwykonawców zlokalizowanych jest w Kambodży, Chinach, Indiach, Indonezji, Bangladeszu, Turcji. H&M podpisał porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu. W 2022 roku H&M stworzył sesję zdjęciową swojej kolekcji i zaprosił do niej kobiety o różnych kształtach i z różnymi osobistymi i zdrowotnymi historiami, chcąc tym samym promować ciałopozytywność. H&M ujawnił publicznie swoją listę dostawców 1-szego, 2-giego i 3-ciego stopnia.
Fot. H&M
Komentarze