Marka należy do:
Decathlon S.A.
Wynik ogólny:
Ekologia
2 / 7
Społeczeństwo
0.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
0 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
0.5 / 4
Ekonomia społeczna
0 / 2
Przejrzystość
0 / 1
Quechua to francuska marka odzieży sportowej, sprzętu wspinaczkowego i turystycznego, należąca do grupy Oxylane (która z kolei posiada sieć sklepów Decathlon). Quechua sukcesywnie wprowadza surowce ekologiczne do swojej kolekcji . Przykładowo bawełna stosowana w serii dziecięcej pochodzi wyłącznie z upraw ekologicznych. Produkty z tego surowca występują też w niewielkich ilościach w serii juniorskiej i dla dorosłych. W niektórych produktach Quechua stosuje także poliester z recyklingu (wykonany głównie z przetworzonych butelek PET) – szczególnie przy produkcji polarów oraz niektórych plecaków. Quechua prowadzi także działania zmierzające do redukcji śladu węglowego – na dachach budynków firmy instalowane są ogniwa fotowoltaiczne, a pracownicy stosują system współdzielenia samochodów, którymi dojeżdżają do pracy. Quechua nie publikuje danych swoich dostawców, ani krajów produkcji swoich wyrobów. Nie jest też członkiem inicjatywy wielostronnej mającej na celu poprawę warunków zatrudnienia w łańcuchu dostaw.
Fot. Mircea Moira, shutterstock, Everything You Need, shutterstock
Komentarze