Kategorie
Marka należy do:
Nestlé S.A.
Wynik ogólny:
Ekologia
5 / 7
Społeczeństwo
5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
1.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
1 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
3 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Nespresso to marka należąca do Nestlé, zajmująca się produkcją kawy głównie w postaci kapsułek do ekspresu. W 2021 roku 16,3% kluczowych surowców Nestlé było produkowanych w sposób bardziej zrównoważony, z czego 76,3% jaj pochodziło z hodowli bezklatkowych. Firma zapewniła, że do 2023 roku cały olej palmowy wykorzystywany w jej produktach będzie pochodził z bardziej zrównoważonych źródeł, a do 2025 roku całość kawy i kakao. Nestlé planuje także osiągnięcie i utrzymanie całego łańcucha dostaw wolnego od wylesiania (do 2022 r. dla takich produktów jak: mięso, olej palmowy, papier, soja czy cukier i do 2025 r. dla kawy i kakao). Kolejnym celem Nestlé jest pozyskiwanie 20% kluczowych składników poprzez metody rolnictwa regeneratywnego do 2025 roku i 50% do 2030 roku. Nespresso w 2003 roku opracowało program AAA Sustainable Quality razem z Rainforest Alliance, który zapewnia bardziej zrównoważone dostawy kawy, chroniąc jednocześnie środowisko naturalne i poprawiając życie plantatorów kawy, z którymi marka współpracuje, oraz ich społeczności. Ponad 93% kawy tej marki jest wytworzone w ramach tego programu. Produkty marki Nespresso mają prosty skład bez zbędnych dodatków. Zużyte kapsułki nadają się do recyklingu i można je oddać do butików Nespresso albo nadać kurierem. Aluminium z kapsułek może być poddawane recyklingowi nieskończoną ilość razy i być ponownie użyte do stworzenia czegoś nowego. 39,5% opakowań produktów wszystkich marek Nestlé wykonane jest z materiałów z recyklingu lub/i odnawialnych. Nestlé działa na całym świecie, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie, Afryce i Azji. Posiada system zarządzania jakością ISO 9001. Ma ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. W Niemczech powstała pierwsza pilotażowa „klimatyczna farma mleczarska”, która wspiera działania i dążenia do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych. Nestlé zadeklarowało, że posadzi 20 milionów drzew do 2030 r. Firma prowadzi projekty społeczne i środowiskowe dot. m.in. gospodarki wodnej. W Pakistanie nawiązała współpracę z rządem, aby wspierać lokalnych rolników w zakresie bardziej zrównoważonych praktyk, które koncentrują się na rolnictwie regeneratywnym. Grupa Nestlé bezpośrednio wspiera oraz prowadzi szkolenia dla swoich dostawców i rolników. W ciągu ostatnich 8 lat przeszkoliła 15 000 kobiet w Afryce Wschodniej. Do 2025 roku planuje przeszkolić 25 000 młodych ludzi w Hondurasie w zakresie dobrych praktyk produkcji kawy. W Szwajcarii stworzono nową edycję pióra Caran d'Ache, który składa się w 25% z aluminium pochodzącego z recyklingu kapsułek Nespresso. Nespresso współpracuje z Fundacją Huerta Niño przy budowie społecznych ogródków warzywnych w wiejskich szkołach, zapewniając rozwiązania w duchu zrównoważonego rozwoju dla lokalnej społeczności. Kawa jest ponownie wykorzystywana jako kompost do budowy 100 ogrodów warzywnych w wiejskich szkołach. Nespresso posiada certyfikat B-Corp co oznacza, że obok przynoszenia zysku akcjonariuszom, marka przestrzega m.in. praw pracowników i realizuje konkretne cele społeczne.
makesushi1, Shutterstock; Maria Pomelnikova, Shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i mniejszych sklepów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie