Marka należy do:
Nestlé Polska S.A
Wynik ogólny:
Ekologia
3.5 / 7
Społeczeństwo
4.5 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
1 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Winiary to znana marka produktów spożywczych takich jak: dania gotowe, sosy, przyprawy, dodatki, buliony, dressingi, pasty do dań, galaretki, kisiele, budynie i wiele więcej. Marka Winiary należy do grupy Nestlé. W 2021 roku 16,3% kluczowych surowców Nestlé było produkowanych w sposób bardziej zrównoważony, z czego 76,3% jaj pochodziło z hodowli bezklatkowych. Firma zapewnia, że do 2023 roku cały olej palmowy wykorzystywany w jej produktach będzie pochodził z bardziej zrównoważonych źródeł, a do 2025 roku całość kawy i kakao. Nestlé planuje także osiągnięcie i utrzymanie całego łańcucha dostaw wolnego od wylesiania (do 2022 r. dla takich produktów jak: mięso, olej palmowy, papier, soja czy cukier i do 2025 r. dla kawy i kakao). Kolejnym celem Nestlé jest pozyskiwanie 20% kluczowych składników poprzez metody rolnictwa regeneratywnego do 2025 roku i 50% do 2030 roku. Produkty marki Winiary mogą zawierać m.in. takie dodatki do żywności jak: przeciwutleniacze, regulatory czy aromaty. Produkty sprzedawane są w opakowaniach wykonanych z różnych surowców. Buliony, majonezy, sosy itp. sprzedawane są w szklanych słoiczkach, produkty typu Risotto czy Kaszotto w saszetkach (z informacją o prawidłowej segregacji materiałów, z których wykonano całe opakowanie). 39,5% opakowań produktów wszystkich marek Nestlé wykonane jest z materiałów z recyklingu lub/i odnawialnych. Nestlé działa na całym świecie, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie, Afryce i Azji. Posiada system zarządzania jakością ISO 9001. Ma ambitny cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. W Niemczech powstała pierwsza pilotażowa „klimatyczna farma mleczarska”, która wspiera działania i dążenia do uzyskania zerowej emisji gazów cieplarnianych. Nestlé zadeklarowało, że posadzi 20 milionów drzew do 2030 r. Firma prowadzi projekty społeczne i środowiskowe dot. m.in. gospodarki wodnej. W Pakistanie nawiązała współpracę z rządem, aby wspierać lokalnych rolników w zakresie bardziej zrównoważonych praktyk, które koncentrują się na rolnictwie regeneratywnym. Grupa Nestlé bezpośrednio wspiera oraz prowadzi szkolenia dla swoich dostawców i rolników. W Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej wypłaca zachęty pieniężne rolnikom za zapisanie dzieci do szkoły czy przestawienie się na bardziej zrównoważone praktyki rolne (takie jak np. agroleśnictwo czy dywersyfikacja upraw). W ciągu ostatnich 8 lat przeszkoliła 15 000 kobiet w Afryce Wschodniej. Do 2025 roku planuje przeszkolić 25 000 młodych ludzi w Hondurasie w zakresie dobrych praktyk produkcji kawy. Marka Winiary nawiązała współpracę z aktywistką ekologiczną Jagną Niedzielską, która jest propagatorką niemarnowania żywności i inspirowania do życia w duchu less waste. Wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności i Fundacją CHOPS zainicjowała kampanię "Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu". Regularnie przekazuje produkty żywnościowe partnerom, wspierając ich działalność, a także pomaga Fundacji CHOPS w tworzeniu nowych jadłodzielni w Polsce.
Zdjęcia własnego autorstwa
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów i mniejszych sklepów
Komentarze