Marka należy do:
      Calzedonia SpA
      Wynik ogólny:
      Ekologia
        2.5 / 7
      
        
        Społeczeństwo
        4.5 / 7
        
      Szczegółowe wyniki
      Surowce
          0.5 / 2
          
        Techniki produkcji
          0.5 / 2
          
        Zarządzanie środowiskiem
          0.5 / 1
          
        Opakowania
          0.5 / 1
          
        Ślad węglowy
          0.5 / 1
          
        Standardy pracy
          2.5 / 4
          
        Ekonomia społeczna
          1 / 2
          
        Przejrzystość
          1 / 1
          
        Calzedonia to włoska marka zajmująca się produkcją głównie bielizny i rajstop, ale nie tylko, bo w ofercie znajdziesz również odzież i dodatki. Głównymi surowcami wykorzystywanymi przez grupę Calzedonia są tkaniny syntetyczne. Do 2022 roku procent włókien naturalnych użytych do produkcji wyniósł około 39%. Około 17% wszystkich produktów powstaje z mniej szkodliwych dla środowiska surowców, takich jak: przędza Q Nova czy poliester z recyklingu posiadających certyfikat Global Recycle Standard, jak również tencel firmy Lenzing wykonany z celulozy z certyfikatem FSC. W 2019 roku Calzedonia przystąpiła do tzw. "Paktu Mody", który to ma na celu minimalizację szkód dla środowiska, jakie branża odzieżowa wywołuje. Jest to jednak dość deklaratywny pakt. Niemniej, 60% energii, którą firma wykorzystywała w 2021 roku, pochodziła z odnawialnych źródeł. Do 2025 roku 75% papierowych opakowań będzie posiadało certyfikat FSC. Calzedonia zatrudnia około 38 tysięcy pracowników i pracownic na całym świecie. Posiada własne fabryki, w tym 7 fabryk we Włoszech, 11 w innych krajach europejskich, 5 w Azji i 3 w Afryce, dzięki czemu łatwiej kontroluje cały proces produkcji i warunki zatrudnienia. Z własnych fabryk pochodzi aż 82% asortymentu firmy. W 2021 roku firma umożliwiła swoim klientom wirtualne "zwiedzanie" swoich fabryk, umieszczając w specyfikacji produktów sprzedawanych online informacje, w jakiej fabryce zostały wyprodukowane i przez kogo. Firma w 1999 roku założyła Fundację San Zeono, której celem jest wspieranie projektów edukacyjnych i wyrównujących szanse we Włoszech i innych krajach świata.


Fot.: OleksSH, Shutterstock, Alexandros Michailidis, Shutterstock
        
      Gdzie kupić?
        Sklepy internetowe
          
        Sklepy stacjonarne
          W większości galerii handlowych
        Komentarze
      
    
