Marka należy do:
Industria de Diseño Textil, S.A. (INDITEX, S.A)
Wynik ogólny:
Ekologia
2 / 7
Społeczeństwo
2 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
0.5 / 2
Techniki produkcji
0.5 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
1.5 / 4
Ekonomia społeczna
0 / 2
Przejrzystość
0.5 / 1
Bershka to sieciowa marka należąca do grupy Inditex. W ofercie znajdziesz ubrania na co dzień, głównie dla młodzieży. Część kolekcji, zawiera metkę "Join Life", co oznacza, że ubrania zostały wykonane z bardziej odpowiedzialnych materiałów, takich jak tkaniny z recyclingu, z włókien celulozy czy bawełny BCI. Natomiast jest to znikoma część całej produkcji. Warto sprawdzać metki i procentową zawartość konkretnych surowców. Około 91% odpadów z papieru, tektury, drewna, plastiku, metalu i tekstyliów, generowanych w siedzibie głównej Inditexu, centrach logistycznych i własnych fabrykach, zostaje przekazane do ponownego wykorzystania i recyklingu poprzez wewnętrzne obiegi, minimalizując w ten sposób zużycie surowców pierwotnych. Marka zobligowała się, że do 2040 roku osiągnie neutralność klimatyczną. Bershka posiada system zarządzania ISO 45001. Bershka jest rozległą sieciówką, działającą na różnych kontynentach, zatrudniającą tysiące pracowników. Niestety firma nie jest wystarczająco transparentna i nie opublikowała swojej listy dostawców, którzy zlokalizowani są w takich krajach jak: Bangladesz, Chiny, Turcja, Indie, Portugalia. Bershka podejmuje pewne starania na rzecz poprawy warunków zatrudnienia w swoim łańcuchu dostaw. Firma przeprowadza audyty społeczne w fabrykach podwykonawców zgodnie ze standardami Ethical Trading Initiative i komunikuje ich wyniki oraz jakie działania naprawcze podejmuje. Inditex podpisał porozumienie ACCORD, dotyczące bezpieczeństwa pożarowego budynków fabryk w Bangladeszu.
Fot. SuzyM, Shutterstock, Sorbis, Shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy internetowe
Sklepy stacjonarne
W większości galerii handlowych
Komentarze