Kategorie
Marka należy do:
Oxfam Belgium
Wynik ogólny:
Ekologia
6 / 7
Społeczeństwo
7 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
2 / 2
Techniki produkcji
2 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0.5 / 1
Standardy pracy
4 / 4
Ekonomia społeczna
2 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Oxfam Fair Trade to belgijski producent kawy, czekolady, wina, herbat, soków, dżemów, miodów, kremów czekoladowych, masła orzechowego i przekąsek. Produkty posiadają certyfikat Fairtrade oraz europejski znak rolnictwa ekologicznego. Produkty w większości sprzedawane są w papierowych opakowaniach oraz w szklanych słoikach. Kawa Oxfam Fair Trade jest degustowana i sprawdzana co najmniej 5 razy, zanim trafi na sklepowe półki. Oxfam rozpoczął wspólny projekt ze spółdzielnią kakaową CPR-Canaan na Wybrzeżu Kości Słoniowej, aby uzyskać dochód na utrzymanie dla rolników uprawiających kakao. Efektem tej współpracy jest czekolada „Bite to Fight”. Dla Oxfam plantatorzy są kimś więcej niż tylko dostawcami, są bowiem partnerami, z którymi przez lata wytworzyły się wspólne relacje. Dlatego na każdym opakowaniu kawy widnieje twarz producenta bądź producentki. Z przodu opakowania jest napisane natomiast czego można się spodziewać po produkcie; jak mocny jest aromat i co charakteryzuje jego smak. Opakowania są zarówno papierowe, jak i z tworzywa sztucznego i szkła. Folia używana w opakowaniach nie zawiera aluminium i nadaje się w 100% do recyklingu, podobnie jak papierowe opakowanie. Oxfam Fair Trade dąży do jak największej minimalizacji emisji CO2 poprzez zmniejszenie ilości odpadów opakowaniowych w całym łańcuchu oraz kompensację emisji poprzez projekty klimatyczne, takie jak: ponowne zalesianie, ochrona przyrody, projekty recyklingu itp. W 2025 roku Oxfam Fair Trade będzie wspierać projekty o wartości ponad 60 000 euro. Oxfam Fair Trade posiada również certyfikat B Corp. 
Fot. Oxfam Fair Trade
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie