Kategorie
Marka należy do:
Unilever Polska sp. z o.o.
Wynik ogólny:
Ekologia
3.5 / 7
Społeczeństwo
4 / 7
Szczegółowe wyniki
Surowce
1 / 2
Techniki produkcji
1 / 2
Zarządzanie środowiskiem
1 / 1
Opakowania
0.5 / 1
Ślad węglowy
0 / 1
Standardy pracy
2.5 / 4
Ekonomia społeczna
0.5 / 2
Przejrzystość
1 / 1
Lipton to marka należąca do Unilever zajmująca się produkcją herbat. Oferuje ona herbaty zarówno w torebkach, jak i liściaste. Lipton posiada linię bardziej zrównoważonych herbat, które powstają bez udziału GMO i posiadają certyfikat USDA Organic. Organiczne czarne herbaty są pozyskiwane w sposób nienaruszający równowagi ekologicznej z górzystych regionów Kenii. Oprócz tego część herbat Lipton posiada certyfikat Rainforest Alliance. Herbaty mają prosty skład bez zbędnych dodatków. Do produkcji rodzinnych opakowań herbaty, Lipton zużywa obecnie o 40% mniej materiałów w porównaniu z dotychczasowymi opakowaniami. Dodatkowo większość papieru do produkcji opakowań pozyskiwanych jest od dostawców posiadających certyfikaty PEFC i FSC. W ofercie marki znajdziesz także soki i napoje, niestety sprzedawane głównie w plastikowych butelkach. Napoje, oprócz cukru, mogą zawierać aromaty i regulatory kwasowości. Unilever ma pod sobą około 400 marek w 190 różnych krajach i zatrudnia około 149 000 osób. Ze względu na skalę biznesu opracował swój własny standard zarządzania środowiskowego oparty na ISO 14001. Od 2008 r. Unilever zmniejszył swój globalny ślad węglowy o dwie trzecie. Firma zobowiązała się, że do 2025 r. zmniejszy o 50% ilość pierwotnego plastiku wprowadzanego do obiegu, a do 2030 r. zainwestuje 1 miliard euro w eliminację paliw kopalnych z procesu produkcji artykułów do czyszczenia i prania. Unilever zobowiązał się także, że do 2030 r. wszyscy dostawcy firmy będą otrzymywać co najmniej wynagrodzenie pozwalające na godne życie (tzw. living wage). Unilever w Polsce obecny jest od 1991 roku, kiedy to otwarto fabrykę kosmetyków w Bydgoszczy. Obecnie zatrudnia blisko 3000 osób w całym kraju. Unilever mocno stawia na zdrowie psychiczne swoich pracowników. Marka Lipton współpracuje z Fundacją Impossible, która realizuje wiele projektów z obszaru psychoedukacji. 
Fot. Good luck images, shutterstock, monticello, shutterstock
Gdzie kupić?
Sklepy stacjonarne
W większości supermarketów
Komentarze
Jeżeli nie widzisz tego obrazka kliknij odśwież i spróbuj ponownie