Marka należy do:
      Tim Douglas, Nieves Ruiz
      Wynik ogólny:
      Ekologia
        0 / 7
      
        
        Społeczeństwo
        4.5 / 7
        
      Szczegółowe wyniki
      Surowce
          0 / 2
          
        Techniki produkcji
          0 / 2
          
        Zarządzanie środowiskiem
          0 / 1
          
        Opakowania
          0 / 1
          
        Ślad węglowy
          0 / 1
          
        Standardy pracy
          3 / 4
          
        Ekonomia społeczna
          1 / 2
          
        Przejrzystość
          0.5 / 1
          
        Bibico to marka odzieżowa oferująca kobiece produkty takie jak sukienki, sweterki, szale i paski. Bibico założyła hiszpańska projektantka Nieves Ruiz Ramos, która pracowała wcześniej dla wielkich marek odzieżowych takich jak Zara, River Island czy TopShop. Zdając sobie sprawę z negatywnego społecznego wpływu branży odzieżowej, postanowiła założyć własną markę łączącą styl i odpowiedzialność społeczną. Ubrania Bibico są ręcznie szyte przez kobiety zrzeszone w kooperatywach należących do Światowej Organizacji Sprawiedliwego Handlu (World Fair Trade Organization), w Indiach i Nepalu. Dodatkowo, zakłady te certyfikowane są SA 8000 co oznacza, że pracownice mają zagwarantowane bezpieczne i godne warunki pracy zgodnie z najważniejszymi konwencjami Międzynarodowej Organizacji Pracy oraz mają zapewnioną płacę wystarczającą na życie. Niestety pomimo wysokich kryteriów społecznych, certyfikat SA 8000 nie gwarantuje w pełni ich skutecznej weryfikacji. Bibico wspiera także ekonomię społeczną dając pracę osobom bezrobotnym, w tym m.in. niepełnosprawnym, samotnym matkom i uchodźcom.


Gdzie kupić?
        Sklepy internetowe
          
        Komentarze
      
    
